Z biegiem czasu nasze społeczeństwo coraz bardziej przekonuje się do stosowania ekologicznych rozwiązań. Zdecydowanie rośnie świadomość tego, że odpowiedzialność za środowisko naturalne ponoszą wszyscy, także firmy. Warto zatem dbać o każdy szczegół, który chodź trochę pomoże środowisku, również o stosowany w biurze papier toaletowy i ręczniki papierowe do osuszania rąk.
Dlaczego? To produkty codziennego użytku, podstawowe i niezbędne wyposażenie każdej firmy. Artykuły, które kupuje się w dużych ilościach. W łazienkach biurowych nie sprawdzi się zwykły papier z makulatury (tzw. szary), dlatego zazwyczaj używany jest biały papier celulozowy – jest przyjemny w dotyku, elegancki, wydajny. Ważne jest jednak, by wybrać papier ekologiczny. Papier produkowany z poszanowaniem obszarów leśnych, w fabrykach spełniających wyśrubowane normy. Twój wybór ma znaczenie – kupując produkty certyfikowane do swojej firmy przyczyniasz się do ochrony środowiska i poprawy kondycji naszej planety.
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek i informacji, które pomogą ci podjąć decyzję.
Bardzo miękki i chłonny, przyjazny dla skóry, bezpieczny dla osób z alergiami, do tego bardzo elegancki. Tak – mowa o ekologicznym papierze toaletowym, certyfikowanym, powstającym z odpadów produkcyjnych. Brzmi nieźle, prawda?
Ekologiczny papier toaletowy nadal nasuwa skojarzenie z szorstkimi, szarymi rolkami z makulatury. A to błąd – nowoczesne technologie pozwalają na produkcję przyjemnych w dotyku, białych artykułów higienicznych, których skład to w większości celuloza uzyskana z odpadów produkcyjnych. Ale to nie wszystko – firmy produkujące produkty celulozowe mają wdrożone strategie zrównoważonego rozwoju, każdy etap produkcji podlega wnikliwym kontrolom, co potwierdzają różne certyfikaty przyznawane przez niezależne podmioty, instytucje i organizacje ekologiczne. W fabrykach ogranicza się do minimum zużycie wody i emisji CO2.
Robiąc zakupy warto więc zwrócić uwagę na producenta i sprawdzić, czy w swojej działalności szanuje środowisko. Jak się tego dowiedzieć? Wystarczy sprawdzić, czy posiada poniższe certyfikaty!
Zintegrowany proces zarządzania: ISO 14001, ISO 9001, OHSAS 18001
Odpowiedzialność społeczna (zaangażowanie etyczne i społeczne, szacunek dla praw człowieka, uczciwe i godne warunki pracy): SA8000
Bezpieczeństwo (dopuszczenie produktów do kontaktu z żywnością): ISEGA
Odpowiedzialność za przyrodę (produkty o niskim wpływie na środowisko): ECOLABEL
Zrównoważone zarządzanie gospodarką leśną: PEFC, FSC
Wybór ekologicznych artykułów higienicznych do firmy to duży ukłon w stronę przyrody. Warto iść krok dalej i ograniczyć do minimum zużycie papieru i ręczników. Jak to zrobić? Wyposażyć łazienkę w dozowniki i podajniki. Brzmi nieprawdopodobnie, ale takie są fakty – użytkownicy łazienek i toalet będą pobierać tylko tyle produktu, ile faktycznie potrzebują. Podajniki dozują listek po listku, co pozwala zredukować zużycie papieru czy ręczników nawet o kilkadziesiąt procent!
Dozowniki zapobiegają też zużywaniu się papieru czy ręcznika i jego marnowaniu (obudowy chronią przed wilgocią, uniemożliwiają rozwijanie się rolek, wypadanie na podłogę). Im mniejsze zużycie, tym mniejszy negatywny wpływ na środowisko.
Wydawać się może, że wybór papieru toaletowego czy ręczników to sprawy błahe i bez znaczenia. Prawda jest jednak taka, że świadomie wybrane artykuły higieniczne dla firm, produkowane w fabrykach szanujących środowisko, dbających o równowagę w obszarach leśnych, posiadających certyfikaty i spełniających standardy ekologiczne to duży krok w stronę ochrony planety przed zniszczeniem. A przecież papier toaletowy zużywany jest codziennie, w ogromnych ilościach! Nie da się go ponownie przetworzyć, w związku z czym trzeba sięgać po takie produkty, które produkowane są przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego.
Mamy nadzieję, że już wiesz co wybrać. Pamiętaj – prowadząc firmę jesteś odpowiedzialny nie tylko za nią, ale i za otaczający świat. Sprawdzaj producentów, kupuj mądrze, czytaj etykiety. To inwestycja, która się opłaca – troska o środowisko nie tylko buduje ekologiczny wizerunek marki, ale również przynosi korzyści finansowe.
Jeśli masz pytania, potrzebujesz porady lub chcesz porozmawiać – napisz do nas!
Bądź odpowiedzialnym i świadomym przedsiębiorcą.