Ekologiczny papier

Krok w stronę ekologicznej firmy – wyposażenie łazienek i toalet ma znaczenie

Z biegiem czasu nasze społeczeństwo coraz bardziej przekonuje się do stosowania ekologicznych rozwiązań. Zdecydowanie rośnie świadomość tego, że odpowiedzialność za środowisko naturalne ponoszą wszyscy, także firmy. Warto zatem dbać o każdy szczegół, który chodź trochę pomoże środowisku, również o stosowany w biurze papier toaletowy i ręczniki papierowe do osuszania rąk.

Dlaczego? To produkty codziennego użytku, podstawowe i niezbędne wyposażenie każdej firmy. Artykuły, które kupuje się w dużych ilościach. W łazienkach biurowych nie sprawdzi się zwykły papier z makulatury  (tzw. szary), dlatego zazwyczaj używany jest biały  papier celulozowy – jest przyjemny w dotyku, elegancki, wydajny. Ważne jest jednak, by wybrać papier ekologiczny. Papier produkowany z poszanowaniem obszarów leśnych, w fabrykach spełniających wyśrubowane normy. Twój wybór ma znaczenie – kupując produkty certyfikowane do swojej firmy przyczyniasz się do ochrony środowiska i poprawy kondycji naszej planety.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek i informacji, które pomogą ci podjąć decyzję.

Jaki papier higieniczny należy stosować w przedsiębiorstwie?

Bardzo miękki i chłonny, przyjazny dla skóry, bezpieczny dla osób z alergiami, do tego bardzo elegancki. Tak – mowa o ekologicznym papierze toaletowym, certyfikowanym, powstającym z odpadów produkcyjnych. Brzmi nieźle, prawda?

Ekologiczny papier toaletowy nadal nasuwa skojarzenie z szorstkimi, szarymi rolkami z makulatury. A to błąd – nowoczesne technologie pozwalają na produkcję przyjemnych w dotyku, białych artykułów higienicznych, których skład to w większości celuloza uzyskana z odpadów produkcyjnych. Ale to nie wszystko – firmy produkujące produkty celulozowe mają wdrożone strategie zrównoważonego rozwoju, każdy etap produkcji podlega wnikliwym kontrolom, co potwierdzają różne certyfikaty przyznawane przez niezależne podmioty, instytucje i organizacje ekologiczne. W fabrykach ogranicza się do minimum zużycie wody i emisji CO2.

Robiąc zakupy warto więc zwrócić uwagę na producenta i sprawdzić, czy w swojej działalności szanuje środowisko. Jak się tego dowiedzieć? Wystarczy sprawdzić, czy posiada poniższe certyfikaty!

Zintegrowany proces zarządzania:  ISO 14001, ISO 9001, OHSAS 18001

Odpowiedzialność społeczna (zaangażowanie etyczne i społeczne, szacunek dla praw człowieka, uczciwe i godne warunki pracy): SA8000

Bezpieczeństwo (dopuszczenie produktów do kontaktu z żywnością): ISEGA

Odpowiedzialność za przyrodę (produkty o niskim wpływie na środowisko): ECOLABEL

Zrównoważone zarządzanie gospodarką leśną: PEFC, FSC

Co jeszcze możesz zrobić, by Twoja firma była jeszcze bardziej EKO?

Wybór ekologicznych artykułów higienicznych do firmy to duży ukłon w stronę przyrody. Warto iść krok dalej i ograniczyć do minimum zużycie papieru i ręczników. Jak to zrobić? Wyposażyć łazienkę w dozowniki i podajniki. Brzmi nieprawdopodobnie, ale takie są fakty – użytkownicy łazienek i toalet będą pobierać tylko tyle produktu, ile faktycznie potrzebują. Podajniki dozują listek po listku, co pozwala zredukować zużycie papieru czy ręczników nawet o kilkadziesiąt procent!

Dozowniki zapobiegają też zużywaniu się papieru czy ręcznika i jego marnowaniu (obudowy chronią przed wilgocią, uniemożliwiają rozwijanie się rolek, wypadanie na podłogę). Im mniejsze zużycie, tym mniejszy negatywny wpływ na środowisko.

Mała decyzja o ogromnym znaczeniu – bądź odpowiedzialny!

Wydawać się może, że wybór papieru toaletowego czy ręczników to sprawy błahe i bez znaczenia. Prawda jest jednak taka, że świadomie wybrane artykuły higieniczne dla firm, produkowane w fabrykach szanujących środowisko, dbających o równowagę w obszarach leśnych, posiadających certyfikaty i spełniających standardy ekologiczne to duży krok w stronę ochrony planety przed zniszczeniem. A przecież papier toaletowy zużywany jest codziennie, w ogromnych ilościach! Nie da się go ponownie przetworzyć, w związku z czym trzeba sięgać po takie produkty, które produkowane są przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego.

Mamy nadzieję, że już wiesz co wybrać. Pamiętaj – prowadząc firmę jesteś odpowiedzialny nie tylko za nią, ale i za otaczający świat. Sprawdzaj producentów, kupuj mądrze, czytaj etykiety. To inwestycja, która się opłaca – troska o środowisko nie tylko buduje ekologiczny wizerunek marki, ale również przynosi korzyści finansowe.

Jeśli masz pytania, potrzebujesz porady lub chcesz porozmawiać – napisz do nas!

Bądź odpowiedzialnym i świadomym przedsiębiorcą.