Dlaczego warto budować ekologiczny wizerunek firmy

3 proste sposoby na oszczędności w firmie – w zgodzie z naturą

Bycie eko się opłaca! Nie wierzysz? Mamy dla Ciebie kilka prostych sposobów na obniżenie rachunków. Dzięki nim nie tylko zaoszczędzisz pieniądze, ale przede wszystkim pomożesz w ochronie naszej planety!

Wprowadzenie w biurze prostych zasad i wdrożenie pewnych reguł ma ogromne znaczenie – nie tylko dla finansów firmy, ale dla środowiska naturalnego. Realizowanie ekologicznej misji to prosty sposób na budowanie dobrego wizerunku firmy, społecznie zaangażowanej, realizującej wyższe cele. To z kolei szybko przełoży się na rozwój prowadzonego biznesu – wywoła większe zainteresowanie inwestorów, przyciągnie konsumentów i klientów, dla których ważna jest „ekologia produktu/usług”.

Oszczędzaj prąd – obniżysz koszty za energię elektryczną

  • Wymień tradycyjne żarówki na energooszczędne oświetlenie. Jeśli zachodzi taka potrzeba – postaw na inteligentny system oświetlenia (z czujnikami ruchu).
  • Pamiętaj o wyłączaniu wszystkich urządzeń elektrycznych, z których się nie korzysta. Nie pozostawiaj ich w trybie czuwania, gdy nie zachodzi taka konieczność.
  • Zawsze wyłączaj światło po wyjściu z kuchni, łazienki, toalety czy szatni.
  • Postaraj się maksymalnie wykorzystać światło dzienne – w taki sposób zaaranżuj biuro, by pracownicy mieli jak największy dostęp do naturalnego światła (to również krok w stronę dobrego samopoczucia, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym). Nie zasłaniaj niepotrzebnie okien, postaraj się sprawić, by jak najwięcej słońca wpadało do biura.
  • Zainwestuj w indywidualne oświetlenie dla każdego pracownika.

Oszczędzanie prądu w firmie

Segreguj odpady i pamiętaj o ich zgniataniu przed wrzuceniem do pojemnika

Każdego dnia w firmach zapełniają się kosze na śmieci – im więcej osób, tym więcej odpadów. Wdrożenie segregacji odpadów ma ogromne znaczenie – selekcja śmieci umożliwia poddanie ich recyklingowi! Segregacja śmieci to krok w stronę ich efektywniejszego przetworzenia.

Umożliwienie segregacji odpadów pracownikom to podstawowa sprawa, która pozwoli im wyrobić nawyki selekcjonowania śmieci. Oczywiście – zakup odpowiednich pojemników wiąże się z kosztami, jednak jest to jednorazowy wydatek, który w przyszłości zaprocentuje. Zyskają na tym nie tylko środowisko naturalne i otoczenie, ale również finanse firmy – wywóz selekcjonowanych odpadów jest dużo tańszy!

Jedna doza mydła i odcinek ręcznika wystarczą!

Wyposażenie łazienek i toalet firmowych w nowoczesne systemy dozowania środków czystości i czyściw to kolejny sposób na oszczędności. Można powiedzieć, że „wymuszają” one ekonomiczne korzystanie ze środków czystości – mydeł, ręczników do osuszania rąk czy papieru toaletowego. Dozowniki mają dużą pojemność, dlatego wymagają rzadszego uzupełnienia.

Podajniki na papier toaletowy i ręczniki zapobiegają również niszczeniu i marnowaniu produktów (np. rozwijaniu się na podłogę i moknięciu). Mają bardzo trwałe, szczelne obudowy, które uniemożliwiają wilgotnienie środków czystości.

Wyposażenie łazienek firmowych w dozowniki nie musi również oznaczać dodatkowych kosztów związanych z ich zakupem – wystarczy skorzystać z możliwości wynajmu dozowników lub podajników (również za darmo, np. przy nawiązaniu dłuższej współpracy z dostawcą środków czystości). Nowoczesne systemy dozowania pozwalają zaoszczędzić nawet 40% na zakupie artykułów higienicznych!

Warto dodać, że łazienka wyposażona w dozowniki i podajniki jest o wiele bardziej higieniczna i bezpieczna dla użytkowników.

Co jeszcze możesz zrobić, by generować oszczędności w firmie?

  • Zawsze płać rachunki na czas – unikniesz dodatkowych kosztów związanych z odsetkami.
  • Jeśli to możliwe – kupuj używany sprzęt.
  • Podziel przestrzeń biurową na strefy. Podniesiesz komfort pracy i dodatkowo zaoszczędzisz na ogrzewaniu.
  • Rób zakupy hurtowo, nawiąż stałą współpracę z firmą zajmującą się kompleksowym wyposażeniem firm. Korzystaj z oferowanych rabatów, możliwości wypożyczania sprzętów.
  • Praca w chmurze i oszczędzanie papieru do drukowania – nie każdy dokument musi być archiwizowany w formie papierowej. Zaleć pracownikom drukowanie i kserowanie tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. Przenoszenie informacji na nośnikach cyfrowych, korzystanie z chmur to krok w stronę oszczędności papieru i redukcji kosztów związanych z zakupem tonerów i serwisem drukarek.
  • Pozwól na pracę zdalną, jeśli tylko twój zespół wyraża taką chęć i gotowość. Pozwoli to ograniczyć koszty prowadzenia biura.