Budowanie wizerunku firmy to długotrwały i niełatwy proces, który rozpoczyna się już od momentu tworzenia pomysłu na biznes. W ostatnich latach bardzo popularne stało się dbanie o ekologiczny wizerunek marki i wdrażanie w firmach strategii bazujących na zrównoważonym rozwoju.
Jest to pewnego rodzaju odpowiedź na stale wzrastającą świadomość ekologiczną konsumentów, dla których coraz ważniejsze stają się wyższe wartości, a coraz wyższy poziom wiedzy wpływa na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Konsumenci częściej zwracają uwagę w jaki sposób produkowane są produkty i w co są pakowane, czy są przyjazne dla środowiska, biodegradowalne, posiadające odpowiednie certyfikaty.
Przykłady działań proekologicznych w firmie
- Zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów i ich segregowanie.
- Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
- Maksymalne ograniczenie zużycia wody.
- Wprowadzanie technologii przyjaznych dla środowiska naturalnego.
- Ograniczenie emisji zapachów, gazów, pyłów.
- Wprowadzenie do firm produktów ekologicznych (np. papieru z makulatury, ręczników papierowych i papieru toaletowego z celulozy pochodzącej z recyklingu).
- Wymiana sprzętu biurowego na urządzenia z systemami energooszczędnymi.
- Organizacja systemu zbiórki odpadów niebezpiecznych (np. baterii, żarówek, ładowarek).
- Wdrożenie zasad przechowywania danych w wersji cyfrowej (zamiast papierowej) oraz korespondencji mailowej.
- Wyposażenie łazienek, toalet i zapleczy sanitarnych w nowoczesne systemy dozowania środków czystości.