Dlaczego warto budować ekologiczny wizerunek firmy

Dlaczego warto budować ekologiczny wizerunek firmy

Budowanie wizerunku firmy to długotrwały i niełatwy proces, który rozpoczyna się już od momentu tworzenia pomysłu na biznes. W ostatnich latach bardzo popularne stało się dbanie o ekologiczny wizerunek marki i wdrażanie w firmach strategii bazujących na zrównoważonym rozwoju.

Jest to pewnego rodzaju odpowiedź na stale wzrastającą świadomość ekologiczną konsumentów, dla których coraz ważniejsze stają się wyższe wartości, a coraz wyższy poziom wiedzy wpływa na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Konsumenci częściej zwracają uwagę w jaki sposób produkowane są produkty i w co są pakowane, czy są przyjazne dla środowiska, biodegradowalne, posiadające odpowiednie certyfikaty.

Przykłady działań proekologicznych w firmie

  • Zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów i ich segregowanie.
  • Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
  • Maksymalne ograniczenie zużycia wody.
  • Wprowadzanie technologii przyjaznych dla środowiska naturalnego.
  • Ograniczenie emisji zapachów, gazów, pyłów.
  • Wprowadzenie do firm produktów ekologicznych (np. papieru z makulatury, ręczników papierowych i papieru toaletowego z celulozy pochodzącej z recyklingu).
  • Wymiana sprzętu biurowego na urządzenia z systemami energooszczędnymi.
  • Organizacja systemu zbiórki odpadów niebezpiecznych (np. baterii, żarówek, ładowarek).
  • Wdrożenie zasad przechowywania danych w wersji cyfrowej (zamiast papierowej) oraz korespondencji mailowej.
  • Wyposażenie łazienek, toalet i zapleczy sanitarnych w nowoczesne systemy dozowania środków czystości.